ورکشاپ های خلاقیت تصویری در تکنیک

مونوپرینت

مدرس: مانلی منوچهری

تاریخ: 23 آبان ساعت برگزاری: 16:00 تا 20:00

میزان سرمایه گذاری: 180000 تومان

برگزار شد.

کلاژ تلفیقی

مدرس: احسان عبداللهی

تاریخ: 27 آبان ساعت برگزاری: 16:00 تا 20:00

میزان سرمایه گذاری: 180000 تومان

ظرفیت تکمیل شد.

مداد رنگی و تلفیق آن با متریال‌های مختلف

مدرس: ماتیسا کازرونی

تاریخ: 30 آبان ساعت برگزاری: 16:00 تا 20:00

میزان سرمایه گذاری: 180000 تومان

ثبت نام هر سه ورکشاپ با هم شامل 15% تخفیف است.

میزان سرمایه گذاری برای هر سه ورکشاپ: 540000 تومان

جمع پرداختی با تخفیف 15%: 486000 تومان

 محتوای آموزشی:

یک اثر تصویرگری خوب، تلفیق ایده آلی از ساختار و پرداخت است. ساختار، استخوانبندیِ اثر و دیزاین آن است. پرداخت لایه ی رویی اثر یعنی تکنیکی است که هنرمند برمی گزیند.

وقتی درباره ی تکنیک اجرایی در هنرهای تجسمی حرف می زنیم با طیف بسیار وسیعی از ابزار و وسایل و روش های اجرایی روبرو هستیم. این تنوع تکنیکی در شاخه های مختلف حرفه‌ی تصویرگری مانند تبلیغات، کتاب، مجله، مد و کارتون نیز وجود دارد.

زاویه دید هنرمند نسبت به سوژه، تکنیک او را مشخص می کند. تسلط بر چندین تکنیک در بیان بهتر و برقراری ارتباط موثرتر با بیننده کارساز است. چرا که در این صورت تصویرگر می تواند به نسبت محتوای مورد نظر تکنیکِ اثرش را برگزیند و اجرا کند.

 ورکشاپ های خلاقیت تصویری در تکنیک

بی گمان پختگیِ تکنیکِ یک هنرمند یا طراح در گروی انتخاب هوشمندانه و آگاهانه تکنیک و اجرای خلاقانه آن در تناسب با موضوع، ایده و یا محتوای اثر است. در همین راستا ” زیما” برای موثر و کاربردی شدنِ آموزشِ تکنیک ها 3 ورکشاپ با عنوان “خلاقیت تصویری در تکنیک” برنامه ریزی کرده است.

ما معتقدیم که خلاقیت در تمامی مراحل خلق اثر از ایده پردازی اولیه تا اجرای تکنیکی بروز می‌کند. به همین دلیل در این ورکشاپ‌ها در کنار آموزشِ شیوه‌های مختلف استفاده از ابزار و اجرای تکنیکی، به خلاقیت تصویری نیز خواهیم پرداخت.
شرکت در این ورکشاپ ها برای تمام تصویرگران، طراحان، نقاشان و به طور کلی علاقمندانی که مباحث طراحی، رنگ شناسی و ترکیب بندی را آموخته‌اند و دغدغه‌ی پیشرفت و دیده شدن آثارشان را دارند، مفید خواهد بود.

ورکشاپ 1: مونوپرینت

مونوپرینت یا مونوتایپ یک نوع چاپ منفرد با فشار کاغذ بر سطح رنگ دار یا مرکبی ( مانند شیشه یا طلق) است. این روش امکان خلق تنها یک نسخه از چاپ را فراهم میکند ویکی از ویژگی‌های اصلی آن منحصر بفرد بودن نسخه است.

شیوه‌ی مونوتایپ ، مانند نقاشی ، روشی بسیار مستقیم است که در ساخت تصاویر وعلائم، انتخاب‌های فراوانی را در اختیار هنرمند میگذارد. در این روش می توان با قلم مو ، پارچه، دست یا اشیای یافت شده به خلق تصویر مشغول شد .

راه‌های متعددی برای ساخت تصویر اصلی روی لوحه وجود دارد که هم میتواند آرام و با جزییات فراوان انجام شود یا به صورت تصادفی و سریع خلق شود. همانند شیوه‌ی نقاشی در اینجا میتوانید نسخه‌ی چاپ شده را تصحیح کنید یا قسمتی از آن را حذف کنید.

ابزار و وسایل مورد نیاز: مرکب چاپ یا رنگ افست، غلتک چاپ، طلق، کاردک، مداد و خودكار اگر میخواهید ترکیبی کار کنید، کاغذ و مقوای نازک (مقوا کرافت)، كاغذ پوستي ، روزنامه، گواش،قلم مو و پالت، مانتوي كار در صورت تمایل، چسب کاغذی، دستکش یکبار مصرف،  دستمال پارچه‌ای و ظرف آب

ورکشاپ 2: کلاژ

هنرمندان و تصویرگران زیادی کلاژ کار می کنند. کلاژ یکی از شیوه‌های جذاب، منعطف و پویاست که به هنرمندان این امکان را می‌دهد تا کنترل زیادی بر سیر تکامل اثرشان داشته باشند. این بار در ورکشاپ کلاژ قرار است در کنار “احسان عبداللهی” پارچه‌ها و نخ‌های مختلف رنگی را کلاژ کنید. به این ترتیب امکان خوبی برایتان فراهم می‌شود تا به کار کلاژتان تنوع بخشید، بافت‌ها و رنگ‌ها را براساس ایده‌ی کار انتخاب کنید. همچنین احساس متفاوت کار با مواد جدید را تجربه کنید و از آنها در کارتان بهره ببرید.

* هنرجویانی که در ورکشاپ کلاژ  فصل‌های گذشته شرکت کردند، لازم است بدانند با توجه به تغییر متریال، این ورکشاپ برایشان تکراری نیست و متفاوت خواهد بود.

ابزار و وسایل مورد نیاز:
پارچه براي زمینه كار(بهتر كه متقال يا كتون روشن باشه)، مقوا يا طلق، رنگ اكرليك، قلمو، كاتر و قيچي، پارچه هاي متنوع، چسب رازي، نخ دمسه و سوزن، کارگاه گلدوزی در صورت تمایل، لوازم طراحی (مداد، پاک کن، مداد رنگی، ماژیک، روان نویس)

ورکشاپ 3: مدادرنگی و تلفیق آن با تکنیک‌های مختلف

همه‌ی  ما به خوبی میدانیم که مدادرنگی چیست و از کودکی تا امروز در جاهای مختلف و به روش‌های متفاوت از آن استفاده کرده‌ایم. روش استفاده‌ی هنرمندان حرفه‌ای از مدادرنگی بسیار متنوع است. با این وسیله می‌توان طرح‌های ساده یا پرکار با جلوه‌های مختلف رنگ سایه‌ای اجرا کرد. چگونگی جلوه‌ها بستگی دارد به نوع مدادرنگی و بافت کاغذ. همچنین مدادرنگی وسیله‌ای است که به شکل تلفیقی با سایر ابزار نیز استفاده می‌شود. مثلا تلفیق آن با آبرنگ، اکولین، مرکب یا اکریلیک در آثار هنری نتایج متفاوت و متنوعی را ایجاد می‌کند.

ابزار و وسایل مورد نیاز: مداد رنگی پولی کوروم، قلموی آبرنگ شماره 4و10،آبرنگ، ظرف آب، دستمال پارچه‌ای، 10 عدد مقوای اشتنباخ بدون بافت اندازه آ4، مداد طراحی B و B2، روان نویس یا راپید مشکی با نوک حداکثر6، 10 عدد کاغذ طراحی A4 (لیز نباشد)، 10 عدد کاغذ پارس (لیز نباشد)، محو کن، فرچه برای جمع کردن خرده پاک کن، پاک کن، و هر ابزاری که مایل به تلفیق آن با مداد رنگی هستید.

مانلی-منوچهری

مانلی منوچهری

مدرس کارگاه تصویرگران و پروژه ساخت کتاب و ورکشاپ تکنیک مونوپرینت

تحصیلات

دیپلم ارتباط تصویری(هنرستان هفده شهریور) ١٣٧١

کارشناسی ارتباط تصویری (دانشگاه هنر ) تهران ، ١٣٧۶

کارشناسی ارشد تصویر سازی (دانشگاه تهران) ، ١٣٨٠

سوابق کاری و حرفه ای مانلی منوچهری

١۴ سال تدریس در دانشگاه ها و مراکز آموزشی تهران

دانشکده تربیت فنی دختران شریعتی تهران ١٣٨١-١٣٧٩

دانشگاه هنر (دانشکده پردیس کرج) ١٣٧٩ و ١٣٨۴

دانشگاه آزاد اسلامی (تهران مرکز) ٨٢-١٣٨١

دانشگاه تهران (دانشکده هنرهای زیبا) ٨۵-١٣٨٢

دانشگاه علمی کاربردی واحد ١٠ تهران ( رهیافت ) از ١٣٨۵ تا کنون

انجمن فرهنگی هنری تصویرگران از ١٣٨۶ تا کنون

آموزشگاه ایده از ١٣٩٣

سرپرست  work shop با عنوان تصویرسازی افسانه ،آموزشگاه سرزمین باران ١٣٨٧

سرپرست work shop برای اعضای وابسته ی انجمن فرهنگی هنری تصویرگران ، خانه هنرمندان ایران  ١٣٨٧

سرپرست  work shop  با عنوان تصویرگری ادبیات کهن ،آموزشگاه سرزمین باران  ١٣٨٩

سرپرست کارگاه آموزشی برای مربیان در همایش (کودک -مربی-خلاقیت ) با عنوان (نگاه نو در خلق تصاویر برای کودکان ) اصفهان . ١٣٩١

نمایشگاه ها

–  شرکت در ٣۵ نمایشگاه گروهی در زمینه ی تصویرسازی ،نقاشی و چاپ دستی در ایران

–  شرکت در نمایشگاه سارمده ،ایتالیا   پاییز ١٣٨۶

–  شرکت در نمایشگاه منتوا ،   ایتالیا   بهار ١٣٨٧

–  شرکت در نمایشگاه تصویرسازی شاهنامه  ،برگزار کننده :انستیتو گوته ،نمایشگاه کتاب تفلیس  ،گرجستان   ٢٠١۴

–  شرکت در نمایشگاه تصویرگری :تصویری از ایران ،برگزار کننده IBBY دانمارک   ٢٠١۵

-طراحی و نظارت بر اجرای سه پروژه ی نقاشی دیواری ،زیبا سازی شهر تهران : بزرگراه بسیج ١٣٩٠ ،دیوار شیرخوارگاه آمنه ١٣٩١ ،خیابان جانبازان غربی ١٣٩۴ .

کارگاه های آموزشی(work shops)

-شرکت در work shop تصویرسازی به سرپرستی لیندا ولفزگروبر. کانون پرورش فکری  ،پاییز ١٣٨۴

-شرکت در work shop برای تصویرسازی کتاب آشپزی ایرانی به سرپرستی لینداولفز گروبر  ،کانون پرورش فکری ،بهار ١٣٨۵

-شرکت در work shop نقاشی (زنان نقاش معاصر ایران)  ،فرهنگسرای بانو ،پاییز ١٣٨۵

-شرکت در work shop  تصویرسازی عاشورا ،فرهنگسرای بهمن ،١٣٨۵

-شرکت در work shop تصویرسازی با موضوع سیمرغ ،با حضور پاتریک بنسون ،خانه ی هنرمندان ایران ،بهمن ١٣٨۵

-شرکت در work shop برای تصویرسازی کتاب آشپزی ایتالیایی ،با حضور الساندرا چیماتاریبوس ،باغ سفارت ایتالیا .بهار ١٣٨٧

عضویت ها و جوایز

-عضو انجمن فرهنگی هنری تصویرگران

-عضو شورای کتاب کودک

-عضو و داور کمیته ی جوایز شورای کتاب کودک

٨٩ -١٣٨۶ و پاییز ١٣٩٣ تا کنون

-عضو هیأت انتخاب و داور در دومین نمایشگاه بین المللی نقاشی کودکان و نوجوانان ،کانون پرورش فکری ،١٣٨٠

-عضو هیأت  انتخاب و داور نمایشگاه نقاشی کودکان و نوجوانان  ،شرکت استدلر ١٣٨٣

-عضو هیأت انتخاب و داور در بخش نقاشی کودکان ونوجوانان در بزرگداشت دویستمین سالگرد تولد هانس کریستین اندرسن. فروردین ١٣٨۴

-عضو هیأت انتخاب و داور در بخش تصویرسازی کودکان با نیازهای ویژه ،شورای کتاب کودک  ،١٣٨٩

-عضو هیأت انتخاب و داور در نمایشگاه تصویر سازی (افدستا ) ، شیراز ،اردیبهشت ١٣٩۴

-تصویر گری ١٨ عنوان کتاب : (همکاری با کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ،انشارات علمی فرهنگی ،انتشارات پیدایش ،نشر نظر ،نشر ویدا ،نشر چکه ،دفتر پژوهش های علمی و فرهنگی و …)

-برگزیده ی شورای کتاب کودک  در دویستمین سال تولد هانس کریستین اندرسن برای تصویرسازی داستان “پری دریایی کوچک ” ،تهران ،خانه ی هنرمندان ایران . فروردین ١٣٨۴

-نفر دوم در اولین جشنواره ی شاهکارهای ادبی برای تصویرسازی غزلیات شمس ،تهران ،فرهنگسرای  نیاوران  ،١٣٨۶

-نفر اول در سومین جشنواره ی کتاب های درسی ،تهران ،مجموعه ی فرهنگی صبا   ١٣٨٧

-برگزیده ی جشنواره ی کتاب کودک و نوجوان کانون پرورش فکری برای تصویرسازی کتاب نقاشان چینی و رومی ١٣٨٧

-جایزه ی ویژه ی شورای کتاب کودک برای کتاب نوروز ۱۳۸۹

-جایزه تشویقی شورای کتاب کودک  برای کتاب فریاد یوز پلنگ  ١٣٩٢

-برگزیده ی شورای کتاب کودک برای کتاب زال و سیمرغ  ١٣٩٣

ehsan abdolahi

احسان عبداللهی

مدرس کارگاه تصویرگری کتاب کودک و نوجوان و ورکشاپ تکنیک کلاژ

تحصیلات

كارشناسی گرافيك هنرهای زيبا

كارشناسی ارشد تصوير سازی از دانشگاه هنر

فعالیت ها

شروع كار حرفه‌ای با تصوير سازی برای نشريات و مجلات

همزمان با تصویرسازی وارد دنیای انیمیشن شد

مدرس تصوير سازی در دانشگاه هنر

تصویرگری کتاب‌های:

كي شبيه كيه!؟

مهماني يلدا

مرا چشم آبي صدا ميزنند

ناگهان چراغها روشن شدند

دويدمو دويدم

كتاب دی

بطری شادی

تينكر

ماتیسا کازرونی

ماتیسا کازرونی

مدرس تکنیک مدادرنگی و تلفیق آن با متریال مختلف

تحصیلات

کارشناسی ارشد نقاشی از دانشگاه هنر

سوابق

عضو گروه +30 ( اولین گروه نقاشان حرفه ای پس از انقلاب )

عضو پیوسته انجمن نقاشان

برگزاری 5 نمایشگاه انفرادی و بیش از 60 نمایشگاه گروهی داخل و خارج از کشور ( آلمان- فرانسه – استرالیا – ترکیه – ارمنستان – آمریکا و …..)

مدرس نقاشی – طراحی – تاریخ هنر

تدریس از سال 1379 تا کنون

تدریس در دانشکده های :

آزاد اسلامی هنر و معماری
دانشکده های غیر انتفاعی تهران
دانشکده سینما و تاتر دانشگاه هنر تهران
تدریس در موسسات و فرهنگسراهای متعدد در تهران

برگزاری چندین ورک شاپ از سال 79 تا کنون
برگزاری ورک شاپ در یونان زیر نظر سازمان یونسکو
برگزاری اولین کلاسهای خلاقیت کودکان در ایران

فعالیت‌ها

مشاور هنری فابرکاستل در شرکت دامون فر و نوشتن 5 شماره از خبرنامه های تخصصی فابرکاستل

داوری چند جشنواره تخصصی کودکان و بزرگسالان برای فابرکاستل- استدلر-هانس کریستین اندرسون و …

شرکت در چهار دوره بنیان نقاشی موزه هنرهای معاصر در تهران

تصویرسازی چند کتاب کودک از جمله کنوانسیون حقوق بین الملل کودک به سفارش یونیسف – آدم برفی و مترسک – حیوانات چگونه حرکت میکنند…

برنده بهترین اثر مربی کودک و بهترین شیوه تدریس کودکان:
در اصفهان سال 78 و 79 – کتاب منتخب و برگزیده بلگراد
کتاب منتخب برای تدریس در مدارس (جزو کتب درسی)توسط دولت تایوان ( آدم برفی و مترسک )

enroll-icon-2 (2)

2 دیدگاه ها

  1. المیرا دهقان گفت:

    مدت ها بود منتظرش بودم.مرسی که گذاشتینش

پاسخ دادن به المیرا دهقان لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × یک =