نرم افزار Maya

مدرس: حامد حیدری

طول دوره: ۱۲ جلسه ۳ ساعته

روز و ساعت برگزاری: یکشنبه‌ها ۱۷:۰۰ تا ۲۰:۰۰

تاریخ شروع ترم پاییز: ۱۳ مهر

میزان سرمایه گذاری: ۷۲۰۰۰۰ تومان

محتوای آموزشی:

مایا یکی از محبوب‌ترین نرم‌افزارهای سه بعدی ساز در تاریخ گرافیک کامپیوتری است. این نرم افزار در تولید فیلم های سینمایی ، صنعت بازی سازی ، انیمیشن ، جلوه های ویژه ، شبیه سازی گرافیکی ، تیزر سه بعدی ، طراحی معماری و… کاربرد دارد .

در واقع مایا به قدری محبوب و پرکاربرد است که احتمالا هر کسی حداقل یکی از محصولات طراحی شده با این نرم‌افزار را دیده است. اگر شرکت Autodesk را هم‌تراز با ادوبی در نظر بگیریم، مایا به اندازه فوتوشاپ محبوب و شناخته شده است.

مایا قابلیت‌های متعددی دارد و معمولا به عنوان بهترین نرم‌افزار برای ساخت انیمیشن شناخته می‌شود به خصوص در مقایسه با سایر محصولات طراحی سه‌بعدی شرکت اتودسک مثلا ۳DS Max.

ساخت انیمیشن‌های واقعی‌تر و جلوه‌های ویژه، با مایا راحت‌تر است. قابلیت خارق‌العاده نرم افزار مایا برای مدیریت موشن کپچر باعث شده که انتخاب اول فیلمسازان در صنعت سینما باشد.

مایا رویکردی آزادانه و فارغ از قوانین دست‌‌وپا گیر در مدل‌سازی سه‌بعدی دارد.

ابزارهای چندکاره متعددی در مایا وجود دارد که امکان مدل‌سازی ارگانیک، ریگینگ کاراکتر و انیمیشن کاملا حسی و بدون محدودیت را فراهم می‌کند.

رندرینگ در مایا به راحتی انجام می‌شود و علاوه بر همه اینها، پلاگین‌های متنوعی را می‌توانید به آن اضافه کنید.

مباحثی که در این دوره آموزش داده می‌شوند:

 آشنایی با نرم افزار مایا

مدلسازی

UV

تکسچرینگ

متریال دهی

نورپردازی

انیمیت و رندر

هدف:

کسب مهارت در نرم افزار مایا برای شروع ساخت انیمیشن ، مدلهای تبلیغاتی ، معماری و جلوه های ویژه

خروجی کارگاه:

شناخت و یادگیری توانایی های نرم افزار و چگونگی استفاده در پروژه های مختلف

حامد حیدری

حامد حیدری

مدرس Maya در زیما

تحصیلات

کاردانی طراحی صنعتی

کارشناس سینما – کارگردانی از دانشگاه هنر

برخی از آثار حامد حیدری:

سایر آموزش ها:

دانش آموخته کارگردانی در موسسه بامداد / اصغر فرهادی

دانش آموخته کارگردانی در موسسه کارنامه / شهرام مکری

تخصص ها

کارگردان

فیلمنامه نویس

ویژوال آرتیست

سوپروایزر جلوه های ویژه

۳D جنرالیست

استاپ موشن آرتیست

انیماتور

موشن دیزاینر

تخصص های نرم افزاری

Maya

Katana

Mudbox

After effects

Photoshop

Premiere

Illustrator

Dragon Frame

PFTrack

Substance Painter

Katana

Marvelous Designer

Mocha

Resolume Arena

فعالیت ها

تهیه کننده ، کارگردان و سوپروایزر جلوه های ویژه پایلوت وب سری سال صفر

همکاری با عباس کیارستمی در ساخت ویدیو آرت

کارگردان و انیماتور انیمیشن های برنامه ثریا

کارگردان و انیماتور انیمیشن های برنامه برخط

کارگردان و انیماتور انیمیشن تجاریسازی نانو

کارگردان و سوپروایزر فیلم کوتاه زمین

جلوه های ویژه فیلم سینمایی رخ دیوانه

جلوه های ویژه فیلم سینمایی چهارشنبه خون به پا میشود

جلوه های ویژه فیلم سینمایی وارونگی

جلوه های ویژه فیلم سینمایی یک روز بخصوص

اجراهای زنده ویژوال آرت در تادااکس تهران ، اکبر رادی رشت ، گالری آب شیراز

تدوین ده ها فیلم کوتاه

ویدیو مپینگ سه بعدی شوروم خصوصی خودروی استون مارتین

ساخت ده ها تیزر تلویزیونی ، تیتراژ ، وله ، موشن گرافیک و نماهنگ.

نرم افزار Maya نیاز به پیش نیاز ندارد اما برای به‌کار بردن این نرم افزار لازم است اصول و مبانی هنرهای تجسمی و دیزاین را بدانید.

مقایسه مایا و دیگر نرم افزارهای سه بعدی ساز

مقایسه مایا و دیگر نرم افزارهای سه بعدی ساز

در دنیای نرم‌­افزارهای گوناگون سه‌­بعدی‌­ساز، انتخاب برنامۀ مناسب، به هدف شما و آنچه می­خواهید خلق کنید، بستگی دارد. نرم­‌افزارهایی مانند مایا، بلندر، زیبراش، سینما فوردی، تری­دی مکس و هودینی هر یک عملکردهای خاص خود را دارند و در زمینۀ متفاوتی قدرتمند محسوب می­شوند. البته این برنامه­‌ها به خودی خود از شما هنرمند بهتری نمی‌­سازند، بلکه نیاز است تا مهارت‌­های لازم را کسب کنید. نکته‌­ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که نرم‌­افزارها صرفا ابزار هستند و در نهایت این شما هستید که به عنوان طراح باید بدانید با کدامیک راحت‌­تر می­توانید کار کنید.
برای خواندن ادامه مطلب کلیک کنید.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

18 − پنج =