کاراکتر دیزاین

کارگاه کاراکتر دیزاین

مدرس: مهران ایرانلو

طول دوره: 10 جلسه 3 ساعته

روز و ساعت برگزاری: پنج شنبه ها – ساعت: 09:30 – 12:30

شروع ترم پاییز: 26 مهر

میزان سرمایه گذاری: 625000 تومان

محتوای آموزشی:

کاراکتر دیزاین یکی از شاخه های مهم و حساس در هنرهای تجسمی است.در دنیای امروز ما محصول هنر طراحان کاراکتر را همواره و همه جا می بینیم.
برای مثال در تبلیغات، انیمیشن ها، بازی ها و بسته بندی ها.

میتوان گفت تیپ ها و شخصیت ها زبان گویای دیزاینر هستند که توسط آن ها با مخاطب ارتباط برقرار میکند.پس خلق کاراکتر های مناسب در هماهنگی با دیگر عناصر تصویر از اهمیت بالایی برخوردار است.در کارگاه کاراکتر دیزاین دو عنصر اصلی فانتزی سازی، اغراق و ساده سازی به درستی خواهید آموخت و آن ها را با مفاهیمی از قبیل دفورماسیون، تغییر، آنالیز سطوح 2بعدی و احجام 3بعدی ارگانیک و غیرارگانیک همچنین صورت انسان اجزا و تناسباتش را مطالعه خواهید کرد و آموختن و تمرین طراحی حالت، فیگور و لباس تا طراحی تیپ و کاراکتر پیش خواهید رفت.
در این کارگاه تاکید ما بر طراحی خواهد بود و تمرین همیشگی طراحی به موازات جلسات کارگاه ضروری است.

در هر جلسه از کارگاه کاراکتر دیزاین، تحلیل آثار هنرمندان و دیزاینرهای مختلف را خواهید داشت که موجب می شود، با شیوه ها و سبک های متفاوت آشنا شوید و بتوانید برای ادامه راه شیوه و فضای کاریتان را طبق توانایی ها و سلیقه خودتان انتخاب کنید.

طرح درس و تکالیف این کارگاه طوری تنظیم شده تا هنرجویان پس از این دوره بتوانند هر کدام از شاخه های کاراکتر دیزاین برای انیمیشن، گیم، تبلیغات و مسکات را دنبال کنند.

هدف:

کسب مهارت و شناخت در زمینه ی خلق کاراکتر با در نظر گرفتن دو اصل خلاقیت و کاربردی بودن.

خروجی کارگاه:

علاوه بر انجام تکالیف هر جلسه، خروجی ژوژمان کارگاه خلق مجموعه شخصیت های یک داستان خواهد بود.

ابزار و وسایل لازم:

کاغذ، مداد، جلسه ی اول کارگاه گزیده ای از نمونه آثاری که تاکنون خلق کرده اید را همراه داشته باشید.

تصاویری از کارگاه های برگزار شده

مهران ایرانلو

مهران ایرانلو

مدرس کاراکتر دیزاین در خانه هنر زیما

تحصیلات

هنرجوی رشته گرافیک / هنرستان سردار سازندگی / 1376 – 1380

پیش دانشگاهی / هنرستان مالک اشتر / 1381

کارشناسی نقاشی / دانشگاه علم و فرهنگ / 1383 – 1389

فعالیت ها

تصویرساز

طراح شخصیت

کانسپت آرتیست

طراح پکیچ و انیماتور

کارگردان انیمیشن

طراح ت تیشرت

طراح شخصیت و تصویرساز / شرکت مالتی مدیا دیده گسترشمال / 1383 – 1385

انیماتور و طراح لی اوت مجموعه حیات وحش به کارگردانی علی درخشی / شرکت سیاره نارنگی / 1386 – 1390

همکاری با کمپانی threadless در شیکاگو به عنوان طراح ت یشرت / 1390 – 1393

طراح شخصیت، کانسپت آرتیست و طراح پکیج / شرکت آتی بال / 1393 – 1395

همکاری با کمپانی jobedu در اردن به عنوان طراح ت یشرت / 1395

کانسپت آرتیست و تصویرگر در آژانس تبلیغاتی بادکوبه / از سال 1396

جوایز

جایزه اول مسابقه تصویرسازی کودک و فضای خیال / 1378

جایزه اول رشته تصویرسازی / جشنواره مطبوعات کودک و نوجوان / نشریه همشهری بچه ها / 1390

جایزه 2000 دلاری threadles/ سال 2012

داشتن مهارت و توانایی در طراحی و طراحی ذهنی

***برای کسب مهارت های فوق می توانید در کارگاه های زیر که در خانه هنر زیما برگزار می شوند شرکت کنید:

کسب مهارت تکنیکی و شناخت رنگ مکمل دانش کاراکتر دیزاین است.همچنین در ادامه این راه با مطالعه و آموختن اصول و مبانی گرافیک و نرم افزار های گرافیکی می توانید در عرصه ی تصویرگری تبلیغاتی تا حرفه ای شدن در بازار کار گام بردارید.

برای کسب مهارت های مذکور می توانید در کارگاه های زیر که در خانه هنر زیما برگزار می شوند شرکت کنید:

  • تصویرسازی تبلیغاتی
  • نرم افزار ایلاستریتور
  • نرم افزار فتوشاپ
  • شرکت در کلوپ آزاد طراحی
enroll-icon-2 (2)

3 دیدگاه ها

  1. ahmad گفت:

    سلام و خسته نباشید لطفا نمونه کار ها و خروجی های بیشتری از آثار هنر جو ها قرار بدید.تشکر

  2. یلدا گفت:

    سلام من خیلی دوست دارم تو این دوره شرکت کنم.از کجا میتونیم بفهمیم سطحمون براش مناسبه؟

    • admin گفت:

      سلام و وقت بخیر دوست عزیز
      شما آثارتون رو برای ما ارسال کنید، ما به شما میگیم که این دوره در سطح شما هست و یا براتون مناسب هست یا خیر.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

14 + نه =